Αφορμή να αναλογιστούμε τα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων μας δίνει ένα άρθρο – έκθεση , τοπικής εφημερίδας , το οποίο παραθέτει στοιχεία τροχαίων ατυχημάτων στην Ρόδο αλλά και στο εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας μας , για τα αίτια των οποίων βέβαια «διεξάγει έρευνα η Τροχαία » . Τα αίτια των ατυχημάτων βέβαια θα γνωστοποιηθούν αλλά ,μεταξύ μας , μην περιμένετε να γίνει και τίποτα για την πρόληψη παρόμοιων ατυχημάτων στο μέλλον .
Τα αίτια ενός τροχαίου είναι ένα θέμα για το οποίο μπορούμε να καταναλώσουμε αρκετό χαρτί και μελάνι και στο τέλος να μην έχουμε καταλήξει κάπου . Φταίει ο οδηγός , φταίει το όχημα , φταίει ο δρόμος , φταίει …η κακιά η ώρα. Εξαρτάται βέβαια και ποιόν θα ρωτήσεις .
Για παράδειγμα , αν ρωτήσεις το όργανο της τροχαίας θα σου πει ότι έφταιγε ο οδηγός διότι οδηγούσε με υπερβολική ταχύτητα , αν ρωτήσεις τον οδηγό θα σου πει ότι ήταν παλιόδρομος και γλιστρούσε , αν κοιτάξεις μόνος σου ίσως ανακαλύψεις όλα τα παραπάνω συν ότι το αυτοκίνητο δεν είχε φρένα , ούτε λάστιχα ή ακόμα ότι η σήμανση ήταν ελλιπής , η σχεδίαση της στροφής ήταν με ανάποδη κλίση , ο δρόμος είχε σαμαράκια , λακκούβες , μια κοτρόνα , μια κατσίκα και πάει λέγοντας . Για την κοτρόνα και την κατσίκα βέβαια δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα , αλλά για τα άλλα κάτι μπορεί να γίνει .
Ένα πράγμα για το οποίο μας θαυμάζουν οι Eυρωπαίοι είναι για το πώς καταφέρνουμε να οδηγούμε σε αυτούς τους δρόμους , τους οποίους αυτοί δεν τους βλέπουν ούτε στους χειρότερους εφιάλτες τους .
Και να πεις ότι έτσι ήταν παλιά θα βγεις ψεύτης . Αθάνατο παράδειγμα η Κορίνθου – Τριπόλεως η οποία είχε τις προδιαγραφές να γίνει σε ευρωπαϊκά πρότυπα αλλά αυτά έμειναν στα χαρτιά , μας έβαλαν και ανώτατο όριο 120 χ.α.ω. ενώ κάπου μπορείς να πας και με 140 –150 και χωρίς να κινδυνεύεις , οπότε έχεις να αντιμετωπίσεις και τη νύστα που σου προκαλεί η οδήγηση σε ευθεία με 100 χ.α.ω.
Για να υπάρξει μείωση των τροχαίων πρέπει πρώτα να συνειδητοποιήσουμε εμείς οι οδηγοί σε τι δρόμους οδηγούμε , η τροχαία και οι δήμοι να τοποθετήσουν πινακίδες όσο το δυνατόν σε περισσότερα σημεία και γιατί όχι και φωτισμό , να φτιάχνονται στο εξής σωστοί δρόμοι , να μην αμελούμε την συντήρηση των οχημάτων μας , και κάνετε και κανένα σταυρό για εκείνη την κακιά ώρα που λέγαμε. . Και αν παρ’όλα αυτά συμβεί το ατύχημα ,φροντίστε οι οδηγοί αυτοκινήτων να έχετε φορέσει ζώνη ασφαλείας , κράνος και στολή οι μοτοσικλετιστές , ούτως ώστε τα τροχαία να μην είναι θανατηφόρα τροχαία .
1 σχόλιο:
na pros8esw akoma pws ektos apo ola auta pou proeneferes 8a prepei ka8e odhgow apo mas na prosexei oxi mono gia ton eauto toy alla kai gia ton mpostino tou kai gia ton mpostino tou mprostinou tou kai gi aton apo pisw....Giati an esu exeis prose3ei kai tous, dromous kai thn taxuthta kai kai kai, enw o allos apla 8elei na '"tre3ei"?Tote ti ginetai?
Δημοσίευση σχολίου